Fødselsdage.

Vi fejrer rigtig gerne børnenes fødselsdage i Sommerengen. Det betyder, at forældre og personale taler sammen om, hvornår og hvordan fødselsdagen fejres. På dagen fejres det med et fødselsdagsmåltid på stuen, der dækkes fine borde, vi synger fødselsdags sang og barnet får en gave lavet af kammeraterne på stuen. Barnets forældre er selvfølgelig velkomne, hvis de har mulighed for at deltage.

I vuggestuen, hvor børnene stadig er under 3 år, tilberedes fødselsdagstilbud fra eget køkken. Børn over 3 år må ved fødselsdage medbringe noget spiseligt til at dele ud.
Til fødselsdage må der medbringes: Brød/boller/pølsehorn/pizzasnegle/pirogger, kager og muffins uden slik og overdrevent sukkerpynt), frugt (frisk og tørret), Smoothies af frisk/frossen frugt og mælkeprodukt og popcorn.
Smoothies kan blendes, flødeskum kan piskes og frugt kan udskæres i institutionen af forældre eller voksne efter aftale.

Der må ikke medbringes: Slik, is, flødeboller og andet meget sukkerholdigt.